minimalizmus a hétköznapokban

Többé-kevésbé

Többé-kevésbé

A száraz november tanulságai - recepttel!

2017. december 14. - mihalyedina

Már majdnem két hete véget ért a (száraz) november, azóta tervezem megírni ezt a posztot. Tudom, tudom, egy hónapot kibírni alkohol nélkül igazán nem nagy kunszt, nem is esett olyan nagyon nehezemre. Két okból vágtam bele: az egyik, hogy érdekelt, milyen a viszonyom az alkohollal. Átlagosan úgy hetente két, maximum három alkalommal iszom, ez leginkább kb. 1 deci bort szokott jelenteni a vacsora mellé, ritkábban egy rövidet vagy egy fél sört baráti társaságban. Ez, ha úgy nézzük, nem túl sok pia, ha máshonnan, akkor viszont rendszeres alkoholfogyasztás. Amikor belevágtam, fogalmam sem volt, hogy vajon fog-e hiányozni, fogom-e visszaszámolni a napokat. Valójában kb. észre sem vettem, csupán a hónap elején és végén emlegettem az egészet. A másik okom az volt, hogy semmi nem tud annyira inspirálni, mint a tudatos lemondás valamiről. Ha valami megszokottat kiveszek a képletből, egyből elhagyom a napi rutint és új megoldásokon kezdem törni a fejem. Leginkább a főzés során látszik ez meg, épp ezért nagyon szeretem vendégül látni a vegán, vagy valamilyen érdekes ételallergiával küzdő barátaimat is.

A száraz november így két olyan alkoholmentes meleg italt szült számomra, ami tökéletesen helyettesítette a forralt bort a zord novemberi estéken, és biztos, hogy ezentúl is fogom őket készíteni.

hot_drink.jpeg

Pumpkin spice latte

Bevallom, bolti (starbuckson, akármilyen) pumpkin spice lattét én még sosem ittam, így összehasonlítási alapom sincs, de az biztos, hogy ez a verzió nagyon finom. Mivel nem iszom tehéntejet, ezért saját készítésű zab-kókusztejjel készült, de szerintem bármilyen tej vagy tejhelyettesítő megfelelő. Tessék-lássék mennyiségekkel, többször csináltam a hónap során, sosem méregettem, mindig finom lett.

Hozzávalók:
1 szelet sült sütőtök
2 deci frissen facsart, vagy 100%-os narancslé
fél liter tej vagy növényi tej
1 deci fűszeres cukorszirup (nádcukor, víz, szegfűszeg, fahéj, kardamom, csillagánizs összefőzve, szerintem érdemes egyszerre többet csinálni, mert eláll, és instant karácsonyízt visz mindenbe)

A narancslevet és a tejet is külön megmelegítettem, majd az összes hozzávalót turmixgépbe raktam.

Chilis - birsalmás forró ital

Két legyet egy csapásra, ez tulajdonképpen egy birsalmás morzsasüti mellékterméke, pontosabban a birsalma főzőleve. A süti is, ez is nagyon finom lett.

Hozzávalók:
4 db birsalma
kevés csípős chili
fűszerek (fahéj, szegfűszeg, kardamom, csillagánizs, szegfűbors)
kevés nádcukor

A birseket meghámoztam, kimagoztam, kockára vágtam. A chilivel, fűszerekkel és a cukorral, meg annyi vízzel, amennyi bőven ellepi, közel puhára főztem.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tobbekevesbe.blog.hu/api/trackback/id/tr1513457771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása